Κι επειδή δεν μπορούμε χωρίς παιχνίδι με μαθηματικές έννοιες παίξαμε με το περιστεράκι της Ειρήνης θέτοντας ερωτήματα για τη διατήρηση της ποσότητας, την πύκνωση και την αραίωση και την αντιστοιχία 1-1. Είχαμε πέντε περιστέρια και πέντε κλαδιά ελιάς και βάλαμε αρχικά τα περιστέρια σε σειρά πιο πυκνά και τα κλαδιά πιο αραιά κάνοντας την ερώτηση ποιά είναι περισσότερα. Η πρώτη απάντηση ήταν πως τα κλαδιά ήταν περισσότερα. Κάναμε την αλλαγή πυκνώνοντας τα κλαδιά της ελιάς κι αραιώνοντας τα περιστέρια κι η απάντηση ήταν ότι τώρα τα περιστέρια ήταν πιο πολλά. Πώς έγινε, όμως, αυτό; "Κυρία, μαγικά έκανες;;; αφού δεν είχες άλλα στα χέρια σου..." Τότε ένα νήπιο είπε ότι πρέπει να δώσουμε στο κάθε περιστέρι από ένα κλαδί ελιάς για να δούμε ποια θα είναι περισσότερα. Το έκαναν και βρήκαν ότι τελικά ήταν ίσα- ίσα. Και, φυσικά, ακολούθησε πολύ παιχνίδι βάζοντας τα περιστέρια και τα κλαδιά σε διάφορες θέσεις και σχηματισμούς καταλήγοντας στο ίδιο συμπέρασμα.
Ακολούθησε κι ένα φύλλο εργασίας με τον ίδιο στόχο, προκειμένου να αξιολογήσουμε αν μπορούν τα παιδιά να μεταφέρουν στο χαρτί τα όσα είχαν κατανοήσει με το εποπτικό υλικό.
Αυτές είναι κάποιες ενδεικτικές εργασίες των παιδιών !!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου