Αλφαβητάρι

Αλφαβητάρι

Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2015

Ο πίνακας της επιβράβευσης!!!!

    Κι αφού θέσαμε όλους τους κανόνες, τους είπαμε, τους ξαναείπαμε και θα τους λέμε συνεχώς,κάπως πρέπει να επιβραβεύονται τα παιδιά που τους τηρούν και κάπως πρέπει να εφιστούμε την προσοχή σε όσους δυσκολεύονται να τους εφαρμόσουν, για διάφορους λόγους. Ψάχνοντας, λοιπόν, στο διαδίκτυο βρήκα μία ιδέα που μου άρεσε πολύ κι αποφασίσαμε με τη συνάδελφο να την υιοθετήσουμε. Κατασκευάσαμε, λοιπόν, τον παρακάτω πίνακα και γράψαμε τα ονόματα των παιδιών σε μανταλάκια. Κολλήσαμε, για αρχή και τις φωτογραφίες τους, καθώς τα προνήπια, κυρίως, δεν είναι σε θέση ακόμη να αναγνωρίσουν το όνομά τους. Τα μανταλάκια με τα ονόματα όλων των παιδιών τοποθετούνται στην αρχή της ημέρας στο ορθογώνιο με την ονομασία "καλημέρα, νέα μέρα" κι ανάλογα με τη συμπεριφορά τους προχωρούν προς τα κάτω, στην "υπενθύμιση", όπου τους υπενθυμίζουμε τον κανόνα που έχουν παραβεί, στην "ευκαιρία", όπου τους τονίζουμε ότι έχουν μία τελευταία ευκαιρία να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους και στη "συνέπεια", όπου έχουμε συμφωνήσει ότι θα τραβάνε από το κουτάκι της συνέπειας έναν κλήρο, με την αντίστοιχη συνέπεια. Στο κουτάκι αυτό ρίξαμε χαρτάκια που γράφουν αυτά που έχουμε συμφωνήσει μαζί με τα παιδιά. Π.χ χάνεις το παιχνίδι στην αγαπημένη σου γωνία, θα διαλέξει η κυρία για σένα με τι θα ασχοληθείς, δεν έχεις δικαίωμα να πάρεις το αρκουδάκι σου στο κρεβάτι το μεσημέρι, θα μείνεις για λίγη ώρα στην καρέκλα του "Σκεφτούλη" να σκεφτείς για ποιο λόγο είσαι εκεί και μετά θα το συζητήσουμε...Η καρέκλα του Σκεφτούλη δε με βρίσκει ιδιαίτερα σύμφωνη, αλλά επειδή ήταν κάτι που τα παιδιά "έφεραν" μαζί τους από τον παιδικό σταθμό και το πρότειναν όλα, αποφάσισα να το δεχτώ, όταν κάναμε τις συμφωνίες. Τους εξηγούμε, όμως, διαρκώς ότι εκεί καθόμαστε μόνο για να βρούμε την ευκαιρία να σκεφτούμε τη συμπεριφορά μας κι όχι γιατί δεν μπορούμε να είμαστε με τα άλλα παιδιά.
   Όταν κάποιο παιδί παρουσιάσει μία συμπεριφορά που πραγματικά χρήζει επιβράβευσης, τότε ανεβάζουμε το μανταλάκι του στο "μπράβο παιδιά" και τραβά έναν κλήρο από του κουτάκι της επιβράβευσης,που έχουμε ετοιμάσει, όπως και το άλλο κουτί της συνέπειας. Π.χ δικαιούσαι σφραγιδούλα, δικαιούσαι εκπληξούλα, θα είσαι αύριο ο αρχηγός της τάξης και άλλα. Στο τέλος της ημέρας όσα παιδιά έχουν μείνει στο αρχικό ορθογώνιο "καλημέρα, νέα μέρα" μπαίνουν σε κλήρωση για μία έκπληξη, η οποία είναι ανάλογη του προγράμματός μας.
   Την εβδομάδα που μας πέρασε ένα νήπιό μας προσπαθούσε να δείξει σε ένα αλλοδαπό προνήπιο, το οποίο δεν καταλαβαίνει καθόλου ελληνικά, τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να διπλώσει το τραπεζομάντηλο που χρησιμοποιούμε για τις πλαστελίνες. Του μιλούσε σιγά και αργά και του έλεγε "μη στενοχωριέσαι, που δεν καταλαβαίνεις...θα σου το δείξω εγώ με τα χέρια μου για να το δεις..."
Ήταν τόσο γλυκιά και συγκινητική στιγμή, που δε θα μπορούσαμε να μην τον επιβραβεύσουμε για τη συμπεριφορά του αυτή. Τις επόμενες ημέρες παρατηρήθηκε αρκετά συχνά αυτή η συμπεριφορά και από άλλα παιδιά, πράγμα που μας έδωσε να καταλάβουμε ότι μέχρι στιγμής τουλάχιστον ο πίνακας αυτός λειτουργεί με πολύ καλά αποτελέσματα για την τάξη μας!!!!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου