Και παρατηρώντας πίνακες ζωγραφικής το Φθινόπωρό μας τα είχε όλα.
Παιχνίδι με τα φθινοπωρινά φρούτα και τις αισθήσεις μας...
Φυσικές Επιστήμες με πειράματα μεταβολής φυσικής κατάστασης του νερού (υγρό, στερεό, αέριο), υποθέσεις και συμπεράσματα...
(εδώ δημιουργούμε βροχή μέσα στο βάζο)
και καταγράφουμε υποθέσεις και συμπεράσματα στο χώρο της τραπεζαρίας μας, γιατί εμείς δουλεύουμε παντού.
Παίξαμε με με το χιόνι του φετινού μας φθινοπώρου και δημιουργήσαμε με τον πάγο και τα χρώματα.
Δραματοποίηση του κύκλου του νερού...
(οι σταγονούλες βρίσκονται στη θάλασσα και περνούν πολύ καλά...)
(μέχρι που ο ήλιος αρχίζει να τις ζεσταίνει πολύ, πολύ...)
(και ζεσταίνονται πολύ...)
(κι αρχίζουν να ανεβαίνουν προς τον ουρανό....)
(εκεί αρχίζουν να κρυώνουν...)
(αγκαλιάζονται....)
(και γίνονται ένα σύννεφο...)
(και ξαναγίνονται σταγονίτσες που πέφτουν και πάλι στη γη σαν βροχή)
Μάθαμε τον κύκλο και το 1...
Ζωγραφίσαμε τον αγαπημένο μας πίνακα...
Διαλέξαμε τον αγαπημένο μας και τον κάναμε μακέτα...
Μιλήσαμε για το Φ,φ του Φθινοπώρου και της φρουτοσαλάτας και γράψαμε τη συνταγή της.
(η φρουτοσαλάτα είναι δραστηριότητα της κυρίας Αλεξίας στο ολοήμερο, όπως και τα φρουτοσουβλάκια που ακολουθούν)
Παρατηρήσαμε το ουράνιο τόξο, που μας έκανε τη χάρη να κάνει την εμφάνισή του στον ουρανό και συζητήσαμε για τις καιρικές συνθήκες που προϋποθέτουν τη δημιουργία του...
Δημιουργήσαμε τη Φθινοπωρούλα και κάναμε τη γωνιά του φθινοπώρου...
Παίξαμε με τις γραμμές δημιουργώντας ομπρέλες (ιδέα από το pinterest) και δημιουργήσαμε με σχοινιά τις γραμμές ενός κλαδιού που μαζέψαμε από την αυλή μας , το οποίο μετά κάναμε με πλαστελίνη και στο τέλος το μεταφέραμε και στο χαρτί, δίνοντας έμφαση στο λεξιλόγιο χοντρό και λεπτό κλαδί, ίσιο και κυρτό κλαδί.
Παίξαμε στη γωνιά της Επιστήμης με το θερμόμετρο καταγράφοντας το ζεστό και το κρύο...
Δημιουργήσαμε τη βροχή σε όλες της τις εντάσεις (ψιχάλα, βροχή, καταιγίδα και μπόρα) με τα μουσικά όργανα και παίξαμε παιχνίδι ακοής, όπου κάποιο παιδί χτυπούσε τη μαράκα πίσω από την πλάτη του και το παιδί που ήταν μπροστά προσπαθούσε να καταλάβει από πού ερχόταν ο ήχος.
Οι ΤΠΕ είχαν κι αυτές τη θέση τους στο project, αφού είδαμε βιντεάκια, μάθαμε το τραγούδι του κύκλου του νερού, αλλά και γράψαμε τον υπολογιστή με τη βοήθεια του λογισμικού Tux Paint τους καρπούς του φθινοπώρου...
Παρατηρήσαμε εικόνες για τις ασχολίες των ανθρώπων το φθινόπωρο, τις συζητήσαμε και τις ζωγραφίσαμε...
Δημιουργήσαμε με τους καρπούς του φθινοπώρου...
Ομαδοποιήσαμε και ταξινομήσαμε...
Και, φυσικά, αφού τέχνη δεν είναι μόνο οι πίνακες ζωγραφικής που μας συντρόφευσαν στο φθινοπωρινό μας ταξίδι, ακούσαμε το ποίημα της Μάρως Λοϊζου "Δε μ' ακούς;" και το ζωγραφίσαμε...
Και, φυσικά, παίξαμε πολλά πολλά παιχνίδια και περάσαμε πολύ όμορφα και σ' αυτό μας το ταξίδι...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου