Η προηγούμενη εβδομάδα ήταν αφιερωμένη στις φυσικές επιστήμες στο σχολείο μας! Και πώς θα μπορούσε να μην ήταν άλλωστε, όταν η θέα από τη τάξη μας ήταν αυτή....
Το ερώτημα εύλογο..." πώς μπορεί να γίνεται το χιόνι;"
οι απαντήσεις ποικίλες...
" Ο Θεός έχει δυο σακούλες κυρία...από τη μία μας ρίχνει βροχή κι απ' την άλλη χιόνι"!!!!
" Όχι, ρε...τι λες;;;;αφού η βροχή γίνεται από τις σταγόνες που ζεσταίνονται κι ανεβαίνουν στον ουρανό και μετά ξαναπέφτουν..."!!!!! (μπράβο στις κυρίες!!!)
" Και τότε από τι να γίνεται το χιόνι;;;;Κι αυτό από τις σταγόνες;;;;αφού αυτό το πιάνουμε στο χέρι μας και δε μας πέφτει, όπως η βροχή..."
" Ναι...αυτό δεν είναι υγρό....είναι στερεό...κοίτα...."
" Από πάγο γίνεται, κυρία....κάνει πολύ κρύο και παγώνει"!!!
Το επόμενο ερώτημα ήταν αν έχουμε πάγο μόνο το χειμώνα που κάνει κρύο.
Η απάντηση ήταν πως ναι, γιατί μόνο το χειμώνα χιονίζει...ναι, αλλά όταν ο μπαμπάς θέλει παγάκι στον καφέ του το καλοκαίρι πού το βρίσκουμε;;;;
Να βάλουμε το χιόνι στην κατάψυξη, για να έχουμε...
και, φυσικά, το βάλαμε...
Όταν, όμως, δεν έχει χιόνι;;;;; Τότε να βάλουμε νερό σ' εκείνο το κουτάκι με τα πολλά μικρά κουτάκια, για να γίνουν παγάκια....
Γεμίσαμε έτσι διάφορα δοχεία (για να δούμε και το σχήμα που θα πάρουν τα παγάκια) και τα βάλαμε στην κατάψυξη...
Τα παιδιά ζήτησαν να βάλουμε κι ένα στο κάτω μέρος του ψυγείου, για να δούμε τι θα γίνει κι εκείνο...
Το αποτέλεσμα μάς δικαίωσε....
Όμως, το νερό είναι υγρό ( το είχαμε μάθει σε προηγούμενη ενότητα φυσικών επιστημών, όπου μάθαμε να διακρίνουμε τα υγρά από τα στερεά και κάποιες από τις ιδιότητές τους). Τι θα γίνει αν βάλουμε στην κατάψυξη κι άλλα υγρά;;;;
Κάνουμε πρώτα τις υποθέσεις μας και τις καταγράφουμε και βάζουμε στην κατάψυξη ξύδι, σαπούνι, αλατόνερο και λάδι. Ποιά από αυτά πιστεύουμε ότι θα παγώσουν;;;;;
Αφού το βγάλαμε και καταγράψαμε τα συμπεράσματά μας, αρχίσαμε τα παιχνίδια...
πρώτα προσπαθήσαμε να πιάσουμε τα παγάκια με σπάγγο...άλλα τα άτιμα μάς γλυστρούσαν....
τότε η κυρία έκανε ένα μαγικό....έριξε πάνω τους αλάτι....και....
το καταφέραμε!!!!!...πώς έγινε αυτό άραγε;;;;;
Στο άλλο τραπέζι ασχολούμενοι με το ίδιο θέμα ακριβώς ρίξαμε αλάτι στα μεγάλα παγάκια κι από πάνω αραιωμένη τέμπερα....
Το αποτέλεσμα πολύχρωμο και πανέμορφο και τα παιδιά κατάλαβαν πιο εύκολα τι είχε συμβεί....τα χρώματα μπήκαν μέσα στις "γραμμές" που έκανε το αλάτι στα παγάκια..."σ' εκείνο το σημείο τα παγάκια έλιωσαν λίγο και το χρώμα μπήκε μέσα..." "Το αλάτι τα λιώνει λίγο- λίγο, κυρία, γι' αυτό το χρώμα μπορεί και χωράει μέσα". " Γι' αυτό χώρεσε κι ο σπάγγος και το σηκώσαμε..."."Γι' αυτό περνάνε αυτά τα μεγάλα αυτοκίνητα και ρίχνουν αλάτι στο δρόμο....για να μην είναι παγωμένος και γλυστράμε...."
Τα συμπεράσματα καθαρά δικά τους κι η ευχαρίστηση δική μας!!!
Και τελειώσαμε, αφού, βέβαια, παρατηρήσαμε ότι ο πάγος έχει το σχήμα του δοχείου, όπως ακριβώς κάνει και το νερό, γιατί νερό βάζουμε μέσα κι εκείνο παγώνει, δημιουργώντας παγοχρώματα και ζωγραφίζοντας μ' αυτά....δύσκολο, μεν, γιατί μας γλυστρούσαν και κρύωναν τα χέρια μας, πολύ διασκεδαστικό δε!!!!!!!!
Τα παγοχρώματα τα κάναμε για πρώτη φορά (ιδέα διαδικτυακής φίλης και συναδέλφου) κι οφείλω να ομολογήσω ότι ήταν εξαιρετική εμπειρία για τα παιδιά!!!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου